lauantai 19. huhtikuuta 2014

Unelma-ammatti postaus

Moikka! Mun teki mieli tehdä jotain vähän erikoisempaa postausta, ja päätinkin tehdä postauksen mun unema-ammateista. Idea tuli siitä, kun selailin weheartittiä ja ne kuvat siellä, ne on jotain niin ihanaa! Ajattelin muutes käydä tässä joku päivä kattomassa usbia mun kameraan, tai sitten sellaista lisäosaa, jonka avulla voi siirtää kuvat. Ai niin ja hei, nuo ammatit ei ole mitenkään parhaus järjestyksessä... Ja nuo syyt miksi ammatti olisi yksi unelma-ammateista, on hyvinkin tiivistettyinä.

Valokuvaaja. Musta ois älyttömän kivaa kuvata ihan ammatiksi. Ja kuvauksen ohella myös jonkunlainen toimittaja olis tosi mielenkiintoinen ammatti. Ja kun matkustamista rakastan, olisi kuvaus senkin takia ihan huippujuttu! 

Ja tuon äskösen kohdan siivittämänä, matkailu on niin lähellä sydäntä, että joku matkailualan ammatti olisi ihana! Esim. lentoemäntä tai muu olisi kiva. Toki matkailualan ammateihin kuuluu muutakin kun vaan shalalaata, sen tiedostan.

Sisustussuunnittelija. Rakastan sisustamista ja oonkin jo kohta pari vuotta sisustanut huonettani ruskean ja valkoisen eri sävyillä. Olis tosi kivaa tehdä muille ja tietenkin myös itselleen sisutuksia. 

Vaatesuunnittlija/stailisti. Vaikka ette varmaan uskoisikaan, jos näkisitte kuvia mun (koti)asuista pienenä, niin ai että ois siistiä stailata ihmisiä ja yhdistellä erilaisia juttuja. Vaatteita olis myös aika jännä suunnitella. 


Kosmetologi. Rakastan kynsien lakkaamista ja veikkaan, että muukin kosmetologin työhön kuuluva voisi olla mieleniintoista. Tykkään myös meikata toisia ja toki myös itseäni. 

Kampaaja. Oon aina halunnut leikata jonkun hiuksia ja tykännyt tehdä kampauksia. Sukulaiseni onn myös kampaaja ja mielestäni se on ihan kivan oloinen työ. 

Leipuri/Kondiittori/Sokerileipuri. Tän oon tainnut periä äidin puolelta. Ja tähän kuuluu myös kokki. Oon jo ihan pienenä istunut syöttötuolissa ja auttanut äiti keittiössä. Ja eka ruoka minkä opettelin tekemään, taisi olla kun olin n. 7-8 v ja en muista kumpi, mutta nakki-tai jauhelihakastike. Rakastan leipomista, kakkujen ja muiden leivonnaiste koristelua, sekä ruuanlaittoa ja veikkaan, että kyllä musta jotain vois tullakkin, jos kokkikouun tai muuhun tälläiseen työhön hakisin. 

Tässä tää nyt oli :) Ja kyllä moni muukin ammatti voisi olla tosi kiva, mutta tässä näitä mun mielestä parhaimpia. Pienenä haaveilin, että musta tulis poliisi, mutta se nyt on jäänyt. Mutta toisaalta pienenä sitä miettiikin, tai en tiedä voiko edes käyttää sanaa miettii... No mutta kuiteskin, pienenä luulee kaikenmoista hassua. Esim. veljeni oli pari vuotiaana sitä mieltä, että hänestä tulee isona kala tai katulamppu. :D Mutta heei, mä lopetan tähän, kuulumiset myöhemmin! Hyvää pääsiäistä kaikille! 

                                                                              kuvat: weheartit

2 kommenttia :